Diamond Car

Nieszczelności na kanałach oleju po krótkim przebiegu

Po naprawie głowicy cylindrów, może się zdarzyć, że po relatywnie krótkim czasie, dojdzie do wycieków oleju w obszarze kanału olejowego. 

Często jest obwiniana za to, zresztą niesłusznie , uszczelka podgłowicowa. W celu zagwarantowania niezawodnego uszczelnienia w obszarze kanału olejowego, uszczelki głowicy cylindrów Elring są wyposażone w specjalne elementy uszczelniające, dopasowane indywidualnie do danej konstrukcji silnika:
• Liniowe uszczelnienie z elastomeru (zdj. 1)
• Specjalne rowkowanie (zdj. 2)
• Elementy uszczelniające z elastomeru (zdj 3)




Przykład z praktyki:
Zdjęcie 3 pokazuje uszczelkę podgłowicową, w której po krótkim przebiegu, doszło do nieszczelności w obszarze kanału oleju. Podczas jej wymiany, został dodatkowo naniesiony chemiczny środek uszczelniający (masa uszczelniająca). Jest to niedozwolone. Wskutek zanieczyszczeń, powierzchnia uszczelniająca głowicy jest po krótkim przebiegu na tyle w złym stanie, że uniemożliwia to jej prawidłowe działanie. Widać to wyraźnie w zagłębieniach (rowkach) głowicy cylindrów




Prawidłowo:
Generalnie podczas montażu uszczelki głowicy cylindrów nie stosujemy żadnej masy uszczelniającej, chyba że producent silnika zaleci jej stosowanie, ale w ściśle określonym miejscu. Należy sprawdzić stan powierzchni głowicy i krzywiznę uszczelnianych powierzchni. Warsztat specjalizujący się w naprawach głowic, powinien przeprowadzić fachowe planowanie jej powierzchni, ponieważ dysponuje wszelkimi ku temu niezbędnymi precyzyjnymi obrabiarkami.